sobota, 23 sierpnia 2014

Na obiad: risotto z kurkami i pomidorami

Tym razem inspirację przyniosła Kwestia Smaku.

Moja wersja została zmodyfikowana tak, aby mogło ją jeść trzyletnie dziecko (nie ma kurek w samym risotto, a tylko są w sosie, ktorego nie podałam Starszej). Nie ma w niej też parmezanu ani masła oraz czosnku. Jeśli macie ochotę na wersję oryginalną, to zachęcam do zajrzenia na Kwestię Smaku.
W naszej wersji też jednak było smakowite, zwaszcza, że spróbowałam z parmezanem!
No właśnie, to dodatkowy powód rzadszych wpisów. Wprowadzamy nabiał!
Pierwszy był tydzień żółtego sera- a tu parmezan wpisuje się idealnie.

Składniki:

100 g kurek
około 1 i 1/2 - 2 szklanki bulionu z kurczaka lub jarzynowego
4 łyżki margaryny bezmlecznej lub oliwy
pół drobno posiekanej cebuli
100 g ryżu na risotto
miąższ z 1 dojrzałego pomidora
listki z 1 gałązki rozmarynu
ząbek czosnku - jeśli możecie
w wersji dla niealergików - tłuszczem preferowanym jest masło, a do potrawy dodajemy jeszcze parmezan


 


Kurki opłukać i dokładnie osuszyć.
Bulion zagotować i cały czas trzymać na malutkim ogniu. Tym razem zależało mi na czasie, więc zagotowałam mieszankę ziół, z gałazką bazylii i solą - zioła, których użyłam to piramidki ziołowe z Lidla (chyba nowość), na bulion do risotto nadały się doskonale.
W szerokim garnku rozgrzać 1 łyżkę margaryny/oliwy i zeszklić cebulkę nie rumieniąc. Dodać ryż i smażyć mieszając aż wszystkie ziarenka pokryją się tłuszczem przez około 1 minutę.
Wlać porcję bulionu (około 1/2 szklanki) i gotować na umiarkowanym ogniu mieszając od czasu do czasu aż ryż wchłonie cały płyn. Stopniowo dolewać bulion w miarę jak ryż będzie go wchłaniał, gotować tak risotto przez około 20 minut. Razem z ostatnią porcją bulionu dodać pomidory.
Gotowe risotto zostawić pod przykryciem na ok. 3-4 minuty, by doszło. Jeśli używacie parmezanu, to dobry moment, by go dodać wraz z ekstra masłem (i wymieszać całość).
Na 1 łyżce tłuszczu podsmażyć przez pół minuty pokrojony na plasterki czosnek wraz z rozmarynem, dodać kurki i smażyć mieszając przez około 2 minuty.
Podawać risotto z sosem z kurek i parmezanem (jeśli możecie).





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz