czwartek, 5 marca 2015

Na słodko: najbardziej puszyste drożdżowe z owocami

To ciasto inspirowane było przepisem z tej strony. Zasadniczo usunęłam z przepisu mleko (zastąpione ryżowym) i masło (zastąpione margaryną bezmleczną). 



Składniki:
  • 300 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki drożdży suchych (6 g) lub 12 g drożdży świeżych
  • pół szklanki letniego mleka  ryżowego (125 ml)
  • 1 jajko
  • 50 g roztopionej margaryny bezmlecznej
  • 45 g cukru
  • 1/4 łyżeczki soli
  • ok. 250 g wiśni (użyłam mrożonych)
  • dodatkowo wykorzystałam jagody ze słoika, ale nie jest to konieczne - możecie użyć jakichkolwiek owoców nadających sie do placka (wiśnia, truskawka, jagody, borówki, śliwki, jabłka...)
 Kruszonka:
  • 50 g miękkiej margaryny bezmlecznej
  • 10 płaskich łyżek mąki
  • 4 łyżki cukru

Wszystkie składniki wyrobić między palcami na kruszonkę (jeśli jest zbyt mokra dodać więcej mąki, jeśli sucha - masła). 

Przygotowanie:
Ciasto robiłam w maszynie do wypieku chleba, zatem na początek umieściłam w niej wszystkie "mokre" składniki, potem mąkę, sól, cukier, a na końcu drożdże.
Po wyrobieniu (program dough - u mnie 1:50h) przełożyłam do formy 27cmx12cm i pozwoliłam ciastu rosnąć jeszcze przez ok. 20 minut. Następnie wyłożyłam owoce i kruszonkę.
Piekłam w temperaturze 180ºC przez około 35 minut. 
Osoby nie korzystające z maszyn do wypieku chleba odsyłam na wspomnianą wyżej stronę. gdzie opisano krok po kroku jak wyrabiać ciasto. 

Udało mi się sfotografować ostatni kawałek:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz