sobota, 14 listopada 2015

Na obiad: łosoś w folii z patelni

Proste danie i szybkie, a jakie smaczne. Zamiast piec łososia w folii w piekarniku zrobiłam to na patelni.


Składniki:
  • filet z łososia
  • ulubione zioła do ryb
  • oliwa
  • folia aluminiowa do owinięcia ryby
Sposób przygotowania:


  • Najpierw pokroiłam łososia na nieduże podłużna kawałki (ok. 2,5-3 cm szerokości)
  • Następnie natarłam go ziołami wymieszanymi z oliwą. Zostawiłam tak go na całą noc (u mnie czosnek, sól, pieprz, skórka cytrynowa - uwaga, bo może uczulać, dlatego dla dzieci jej nie dodałam, kurkuma, suszony koperek).
  • Rozgrzałam patelnię, bez tłuszczu.
  • Każdy kawałek łososia zawinęłam osobno w folię aluminiową.
  • Następnie umieściłam te kawałki na już rozgrzanej patelni.
  • "smażyłam" po 5 minut z każdej strony.
  • Na koniec sprawdziłam, czy łosoś jest już dobry - był idealny, nie za suchy, ani nie surowy.
  • Polecam ten pomysł, zwłaszcza gdy nie chce się nam nagrzewać całego piekarnika na np. 2 kawałki rybki. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz