sobota, 15 listopada 2014

Na obiad: rolada z indyka z suszonymi pomidorami i bazylią

Moja rolada niestety nie jest zupełnie bezmleczna. Użyłam w niej dodatkowo mozarelli. Ale jestem przekonana, że nie jest to niezbędne. Bez niej powinna być równie udana.

Pyszna na obiad, ale też na zimno do kanapek.





Składniki:
ok. 1 kg piersi z indyka
bazylia - u mnie duża garść świeżej, jeszcze z balkonu
suszone pomidory
sól
pieprz
rękaw do pieczenia
u mnie dodatkowo mozarella
pomidorki koktajlowe - niekoniecznie

Przygotowanie:
Mięso myjemy, wycieramy i rozkrawamy jak książkę. Nacieramy solą i pieprzem, można użyć również suszonej bazylii.
Następnie we wnętrzu "książki" układamy suszone pomidory. Ja akurat wykorzystałam pastę z suszonych pomidorów - można zrobić ją też samodzielnie miksując te z zalewy.
Na pomidorach układamy liście bazylii. Ja dodatkowo posypałam całość mozarellą.
Zwijamy ściśle roladę i spinamy wykałaczkami lub owijamy nitką.
Umieszczamy w rękawie do pieczenia, dolewamy 2-3 łyżki wody i zamykamy.
Dorzuciłam do środka też parę pomidorków koktajlowych.
Rękaw nacięłam w 3 miejscach i tak przygotowaną roladę piekłam przez ok. godzinę w 200 st. C.
Po godzinie rozcięłam folię, by rolada się przyrumieniła i piekłam jeszcze 10 minut.


 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz