sobota, 15 listopada 2014

Na słodko: sernik z migdałami i masą toffi na drugi tydzień prowokacji

Patrząc na płatki migdałów i słodki krem toffi kupiony ostatnio w Lidlu, postanowiłam upiec jakieś ciasto. Wyszedł mi bardzo pyszny sernik. Jeśli robisz prowokację na mleko, możesz spróbować. I jeśli nie karmisz alergika - bardzo polecam. I jest naprawdę ekspresowy. A robi wrażenie - pozytywne oczywiście:)



Składniki:
  • 700g twarogu z wiaderka (u mnie akurat made for Auchan) - przy wyborze twarogu wiaderkowego zwracam uwagę na to, by w składzie było 100% sera. Zdarzają się twarożki mocno rozwodnione, które nadają się w mojej ocenie tylko do serników na zimno
  • 100g cukru
  • 3 łyżki mączki ziemniaczanej
  • 50g mąki pszennej
  • 3 jajka
  • aromat waniliowy (u nie łyżeczka esencji waniliowej)
  • krem toffi lub masa kajmakowa (jak zrobić bezmleczny kajmak pisałam przy okazji mazurków Wielkanocnych).
  • Na spód dodatkowo 100g kruchych ciasteczek i 50 g tłuszczu (użyłam masło, ale jeśli nie możecie, to margaryna bezmleczna też się nada).

Sposób przygotowania:

Przygotowujemy spód miksując blenderem kruche ciasteczka. Margarynę (masło) rozpuszczamy np. w mikrofalce. Mieszamy okruchy ciastek z tłuszczem aż powstanie "mokry piasek". Wylepiamy nim dno tortownicy ( u mnie o średnicy 26 cm) i odstawiamy tortownicę do lodówki.

Ser miksujemy z cukrem, następnie dodajemy całe jajka i pozostałe składniki. Gdy masa jest gładka wylewamy ją na ciasteczkowy spód.

Pieczemy 50-60 minut w temp. 150 st. C z naczyniem wypełnionym parującą wodą na dnie piekarnika.

Studzić przy uchylonych drzwiczkach piekarnika, a następnie schłodzić w lodówce.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz