niedziela, 23 listopada 2014

Na słodko: Kokosowa strucla z jabłkami

Patrząc na drożdże, które zostały po pieczeniu racuszków, postanowiłam upiec jakieś drożdżowe ciasto. Wyszły nawet dwa:) teraz o pierwszym z nich.



Składniki:
  • 500g mąki
  • 30g drożdży
  • 80 g cukru
  • 125 ml mleka roślinnego
  • 100g margaryny bezmlecznej
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • łyżeczka esencji waniliowej
  • 100g wiórków kokosowych
  • 1 jabłko
  • do smarowania dla niealergików: 1 żółtko+2 łyżki słodkiej śmietanki+50g wiórków kokosowych

Przygotowanie:
  • Akurat przygotowywałam ciasto w maszynie do wypieku chleba, więc tradycyjnie umieściłam w niej: mleko+jajka+esencja+sól+margaryna+mąka+cukier+drożdże (w tej kolejności).
  • Maszynę nastawiłam na program zarabianie ciasta (dough).
  • Wiórki dodałam po sygnale dźwiękowym wskazującym, iż to moment na dodanie dodatkowych składników.
  • W międzyczasie obrałam jabłko i pokroiłam je na cienkie plasterki.
  • Gdy ciasto było gotowe, rozwałkowałam je na grubość 1 cm i rozłożyłam na nim plasterki jabłka.
  • Następnie założyłam brzegi ciasta na siebie, tak, by jabłko znalazło się w środku i uformowałam wałek z ciasta.
  • Umieściłam go w formie keksówce.
  • Wymieszałam zółtko ze śmietanką i posmarowałam masą ciasto. Następnie posypałam je wiórkami kokosowymi i odstawiłam do wyrośnięcia pod czystą lnianą ściereczką.
  • Ciasto piekłam ok. 30 minut w temp. 180 st. C.
Metoda tradycyjna wygląda następująco:
mąkę przesiać do miski, zrobić wgłębienie, do którego wkruszyć drożdże i posypać odrobiną cukru
następnie wlać mleko (letnie), dodać trochę mąki i zrobić rozczyn.
odstawić na ok. 15 minut do wyrośnięcia.
Gdy na rozczynie pojawią się pęcherze powietrza a ciasto zacznie rosnąć, dodać margarynę (w kawałkach), jajka, esencję, wiórki kokosowe, szczyptę soli i cukier.
Zagnieść ciasto i wyrobić je dokładnie.
Zostawić znów do wyrośnięcia.
Dalej postępować jak w przepisie powyżej.



To ciasto inspirowane było przepisem z gazetki Przysmaki nr 9-11/2003.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz