piątek, 27 lutego 2015

Skrzydełka na ostro w płatkach kukurydzianych

Skrzydełka w płatkach kukurydzianych ("takie jak z KFC") robiłam już wielokrotnie i za każdym razem nieco inaczej. Ten przepis wydaje mi się jednak najlepszy. Można obgotowywać skrzydełka w rosole a potem smażyć, tylko smażyć, ryzykując, że się nie dopieką, bądź tak jak ja ostatnio - obsmażyć a potem piec w piekarniku. I ten sposób naprawdę polecam.


 

Składniki:


  • skrzydełka z kurczaka - ok. 8 sztuk
  • papryka słodka i ostra
  • sól
  • płatki kukurydziane
  • jajko
  • olej

Przygotowanie:

  • Skrzydełka myjemy, wycieramy do sucha, odcinamy końcówki.
  • Następnie nacieramy skrzydełka solą i papryką - odstawiamy na chwilę (im dłużej tym lepiej).
  • Płatki kukurydziane umieszczamy w woreczku śniadaniowym i rozbijamy je tłuczkiem lub rozwałkowujemy - aby powstały mniejsze kawałki (ale nie za drobne).
  • Płatki mieszamy z dodatkiem papryki i wysypujemy na talerzyk.
  • Na drugim talerzyku rozmącamy jajko.
  • Skrzydełka maczamy w jajku a następnie obtaczamy w płatkach.
  • Smażymy z obu stron na rozgrzanym oleju - na złoty kolor.
  • Gdy skrzydełka się zezłocą, zdejmujemy je z tłuszczu i przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
  • Pieczemy przez ok. 30 minut w temp. 160- 170 st. C.
  • Podałam je z domowymi frytkami, o których już pisałam kiedyś - pieczonych na tej samej blaszce co skrzydełka. Problemem jest niestety temperatura - frytki potrzebują wyższej. Ale piekły się dłużej i też było ok:)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz