czwartek, 24 lipca 2014

Na obiad: pesto z rukoli

Ostatnio upały dają się nam we znaki. Przyznam, że nie piekłam od czterech dni, a obiady też gotuję w biegu. Wczoraj również zaliczyliśmy ekspresowy obiad.
Powstał on ku mojej wielkiej radości, gdy moja koleżanka pokazała mi, że w Piotrze i Pawle dostępne są ziarna słonecznika "bez ilości śladowych". Hurra! Można zrobić pesto! Tym razem z rukoli.


 


Składniki:
2 garści rukoli
garść pestek słonecznika
3-4 łyżki oliwy z oliwek
sól morska do smaku
ewentualnie czosnek

Przygotowanie:
wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i miksujemy na dość gładką masę. Pestki pozostaną małymi ziarenkami, o to właśnie chodzi. Podajemy z makaronem albo stosujemy jako pastę do pieczywa. Doskonale spisze się też np. do wypełniania roladek, nadając im ładny zielony kolor.

Do dekoracji użyłam bazylię, pomidory i krem z octu balsamicznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz