niedziela, 13 lipca 2014

Na obiad: Tagliatelle al tonno

Mogę już jeść ryby! Radość spora, ale za rybami "w kawałku" aż tak nie przepadam, wiec trzeba coś pokombinować. Ten przepis również narodził się dzięki inspiracji M. :)

 


Składniki:
makaron (najlepiej tagliatelle)
puszka tuńczyka w sosie własnym
suszone pomidory
oliwa z oliwek
sól, pieprz
ewentualnie czosnek

Makaron ugotować w osolonej wodzie.
Na patelni rozgrzać sporą ilość oliwy, można na niej podsmażyć króciutko czosnek, uważając, by nie zbrązowiał (będzie gorzki).
Następnie dodać odsączonego tuńczyka i smażyć jeszcze chwilkę.
Jeśli używacie pomidory z oleju - pokroić i dodać je do ryby. Pomidory suche trzeba namoczyć wcześniej w wodzie i również pokroić na paseczki przed dodaniem (z uwagi na trudy do oceny skład pomidorów w oleju wybieram te suche).
Sos wymieszać z odsączonym makaronem, można dodać jeszcze natkę pietruszki lub oregano, wg uznania.
Jeśli możecie, fajnie może smakować z dodatkiem kaparów (lubię połączenie tuńczyk+kapary).
 

 

2 komentarze:

  1. Gdzie w Poznaniu można kupić suche suszone pomidory? Nie udało mi się dotąd nigdzie takich znaleźć. Znalazłam tylko takie w zalewie, ale trochę boję się je póki co jeść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie miałam taki sam problem. W końcu kupiłam w Piotrze i Pawle - firmy PONTI, w cenie ok.9 zl. Od dzis w Lidlu włoski tydzien - w ofercie widzialam, że są, ale nie sprawdzałam jeszcze składu. Spojrzę przy okazji. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń