poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Na słodko: ciasto karobowe z bananami

Bardzo fajne karobowe ciasto. O karobie czytałam od dawna, ale bałam się spróbować. Niestety na wszystkich opakowaniach była adnotacja o możliwych "śladowych ilościach alergenów"... A takich produktów wg mojego lekarza nam nie wolno. Ale pokusa była silniejsza. Ciekawe co mi doktor na to powie (domyślam sie co! ale Młodszej nic nie było, więc pewnie miałam szczęście).

O karobie możecie poczytać np. tutaj.



Składniki ciasta:
  • 1,5 kubka mąki
  • 1/2 - 3/4 kubka cukru
  • 1 łyżka domowego cukru waniliowego
  • szczypta soli (zwykłej lub morskiej)
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/3 kubka oleju
  • 1 łyżka octu (balsamicznego, jabłkowego lub winnego)
  • 1 kubek mleka owsianego
  • 2-3 łyżeczki karobu (u mnie do ciasta ze zdjęcia dodana była tylko jedna - ciasto z większą ilością karobu będzie ciemniejsze)
Przygotowanie:

Suche składniki ciasta zmieszać, dolać składniki płynne, wymieszać łyżką tylko do ich połączenia. Przelać ciasto do foremki. Na wierzchu ułożyć połówki bananów. Piec w 180°C, przez ok. 25-30 minut, sprawdzając patyczkiem. Gotowe gdy patyczek suchy. Zimne ciasto posypać cukrem pudrem. 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz