sobota, 12 kwietnia 2014

Na słodko: babeczki z bananami i aronią i pysznym kremem

W tym przepisie wykorzystałam moje odkrycie w postaci prostego i szybkiego kremu z mleka ryżowego i mąki kukurydzianej. Przepyszne, będą na pewno na liście top10 kwietnia!:)



składniki:

na ciasto:
70 dag cukru,
140 dag bezmlecznej margaryny,
210 dag mąki tortowej
1 łyżka mleka owsianego (niekoniecznie)
1 łyżeczka proszku do pieczenia (niekoniecznie - ja nie użyłam)

na krem:
150 ml mleka ryżowego waniliowego
2 łyżki mąki kukurydzianej
trochę cukru - w zależności od słodkości mleka (mleko z Rossmanna, które użyłam jest dość słodkie)

dodatkowo: banan, dżem aroniowy lub inny ciemny

Przygotowanie:

Ze składników na ciasto zagniatamy ciasto i formujemy kulę. Chłodzimy ją w lodówce przez min. pół godziny. Następnie wypełniamy ciastem foremki babeczek i pieczemy w temp. 180 st. C około 15 minut na złoty kolor. Można foremki z ciastem obciążyć fasolą lub grochem wyłożonym na papier do pieczenia, aby babeczki miały ładniejszy kształt.

Przygotowujemy krem: do zimnego jeszcze mleka (ok. 150-200 ml) dorzucamy sypką mąkę kukurydzianą (2 łyżki) i może łyżeczkę cukru. U mnie mleko ryżowe waniliowe z rossmanna. Zagotowujemy, mieszając, i gotowe!

Po wystygnięciu korpusiki babeczek smarujemy dżemem, układamy po 2 plasterki banana i przykrywamy przygotowanym kremem. Chłodzimy i zajadamy. PRZEPYSZNE! Zrobię na pewno na Wielkanoc, zwłaszcza, że spędzę ją w cukierniczym gronie:)

 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz