wtorek, 29 kwietnia 2014

Na słodko: Torcik z budyniowym kremem kukurydzianym

To ciasto upiekłam na Wielkanoc. Taki jakby torcik. Starsza pomagała mi dekorować:) Wyszedł smaczny bardzo, najlepszy drugiego dnia, choć większość zjadłyśmy pierwszego:)
 
 
 
ciasto:
2 kubki mąki
3/4 kubka cukru w tym waniliowy
szczypta soli morskiej
1 kopiasta łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
nieco mniej niż pół kubka oleju
1 łyżka octu (balsamicznego, winnego lub jabłkowego)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 kubek mleka roślinnego
dżem do przełożenia ciasta - u mnie aroniowy

krem wg tego przepisu. Najlepszy na mleku waniliowym ryżowym z Rossmanna. Robiłam na owsianym i był nieciekawy. Na zwykłym ryżowym trzeba dodać smaku waniliowego(cukru lub ekstraktu). Na tym mleku z Rossmanna wychodzi bardzo smaczny.

Suche składniki zmieszać, dolać składniki płynne, wymieszać tylko do połączenia. Przelać do tortownicy 18-20 cm wyłożonej na dnie papierem, piec ok. 40 minut w 180°C (w zależności od piekarnika) do suchego patyczka. Wyszły mi z tego 3 blaty, na to ciasto zużyłam dwa.

Zimne ciasto przekroić na blaty, przełożyć ulubionym dżemem i posmarować kremem. Udekorować i schłodzić. Smacznego!
 
 
i piekne dekoracje autorstwa Starszej:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz