środa, 2 kwietnia 2014

Na obiad: rolada z indyka z szynką szwarcwaldzką

Ciekawy i godny polecenia pomysł na obiad. Znakomity dla gości, bo robi wrażenie:) A szynka zmienia smak mięsa, mój Mąż, który rzadko je drób został oszukany!:)



Składniki:
  • 1 pierś z indyka
  • ok. 10 dag szynki szwarcwaldzkiej lub jak ktos lubi i może, to więcej (u mnie z Lidla, jest ok dla alergików, bałam się, czy wędzenie Młodszej nie przeszkodzi, ale zniosła je bardzo dobrze)
  • 4-5 brykiecików mrożonego szpinaku lub 2 garści świeżego
  • gotowane mięsko z kurczaka, królika lub inne, posiekane i doprawione ulubionymi przyprawami (u mnie sól, pieprz i majeranek)
  • sól, pieprz
Sposób przygotowania:
  • Pierś z indyka myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem i przekrawamy jak książkę.
  • Rozbijamy mięso umieszczając je między dwoma kawałkami folii spożywczej (można cieniej niż u mnie, ale dzieci spały i nie chciałam hałasować)
  • mięso nacieramy pieprzem, a solą tylko wewnątrz (szynka jest słona!)
  • na mięsie układamy szpinak (jeśli mrożony, to dobrze odciśnięty, można dodać nieco kleiku ryżowego, choć ja nie dodałam i wyszło nieźle)
  • zwijamy ściśle roladę i owijamy równie mocno szynką szwarcwaldzką
  • owijamy całość folią aluminiową i umieszczamy w piekarniku nagrzanym do 200 st. C (aby nie wyciekł sos można użyć kilka warstw folii. Użyłam dwie - nie wyciekł)
  • pieczemy pół godziny, po czym zmniejszamy temperaturę do 180 st.C i dopiekamy przez 20-30 minut
  • na koniec możemy otworzyć folię na ok. 5 minut, by szynka się zrumieniła.
 
 
 
 
 

Przepis podaję dzięki inspiracji uzyskanej od Rodzinnej Skarbnicy Pomysłów Kulinarnych:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz