wtorek, 22 kwietnia 2014

Na obiad: gołąbki w kapuście pekińskiej

Gołąbki kojarzą się z dużym nakładem pracy? Nie te! Zajmują ok. 15 minut + czas pieczenia i gotowania ryżu. I smakują równie dobrze jak tradycyjne!



Składniki:
  • mięso mielone (u mnie z indyka) - ok. 200 g
  • 1 woreczek ugotowanego białego ryżu
  • 6-7 dużych liści kapusty pekińskiej
  • sól, pieprz (inne przyprawy wg uznania - np. majeranek)
  • oliwa - do wysmarowania formy i 1-2 łyżki do sosu
  • puszka pomidorów pelati krojonych
  • ewentualnie 1 łyżka mąki do zagęszczenia sosu

Sposób przygotowania:
  • Mięso mielone z ryżem i przyprawami wyrabiamy na gładką masę. Możemy dodać podsmażoną cebulkę pokrojoną w kostkę (ja nie dodałam).
  • Liście kapusty pekińskiej myjemy i ścinamy grubsze końce.
  • Możemy je obgotować bardzo krótko w wodzie, by lepiej się zwijały, ale nie jest to kponieczne.
  • Na liście nakłądamy farsz i zwijamy gołąbki
  • układamy w naczyniu do zapiekania wysmarowanym uprzednio oliwą
  • Przygotowujemy sos - zagotowujemy pomidory z puszki z solą, pieprzem, cukrem i oliwą
  • Sosem zalewamy gołąbki
  • Pieczemy min. 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C (ja piekłam 50 minut).
  • Podajemy z sosem i - jeśli ktoś lubi - keczupem, sos możemy zagęścić 1 łyżką mąki rozrobioną w odrobinie wody.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz