poniedziałek, 9 czerwca 2014

Kiszone ogórki

U mnie sezon przetworowy rozpoczęty! Przy małych dzieciach domowe przetwory są na wagę złota. Teraz zabrałam się już za kiszenie ogórków.



Składniki:
ogórki gruntowe
kawałek korzenia chrzanu
czosnek
koper
woda, sól

Ogórki szorujemy dokładnie. Na dnie słoika układamy koper, kawałek obranego chrzanu (ok. 1,5-2 cm na 1 litrowy słoik) i 2 ząbki czosnku (obranego). Ogórki układamy ściśle w umytych słoikach. Jeżeli mamy słoje większe niż litrowe, dodajemy jeszcze koper, chrzan i czosnek (kolejna warstwa). Kopru nie kładźmy na górę - będzie się plątać przy wyjmowaniu ogórków. Całość zalewamy zimną wodą z solą, w proporcji 2 płaskie łyżki soli na litr wody (do małosolnych 1 pełna łyżka). Użyłam wody nieprzegotowanej, choć słyszałam ostatnio, że najlepiej kisi się ogórki na wodzie mineralnej 5 litrowej - z Biedronki...

Moje ogórki już gotowe (tak wyglądają po 5 dniach kiszenia). A Wasze?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz