niedziela, 1 czerwca 2014

Dżem truskawkowy na cukrze trzcinowym

Sezon truskawkowy na dobre rozpoczęty. Ze wszystkich straganów uśmiechają się do nas truskaweczki! Czemu więc nie zrobić dżemu truskawkowego, zamiast kupować te w słoikach? Koszt: 3 zł za pół kilograma truskawek i 6 zł za cukier żelujący plus energia (słoiki po zużytych przetworach miałam odłożone). Czyli ok. 10 zł za 4 słoiki dżemu. Cena podobna do dżemów ze sklepu, a może nawet niższa. Smak nieporównywalny.





Skladniki:
pół kilograma truskawek
cukier żelujący - użyłam akurat trzcinowy nierafinowany, chciałam go wypróbować, podobno nowość.

Truskawki obrałam, umyłam i pokroiłam w ćwiartki. Wymieszałam z cukrem i zgodnie z radą producenta zostawiłam na noc.
Rano ugotowałam dżem zgodnie ze wskazówkami, czyli po doprowadzeniu do wrzenia gotowałam 4 minuty mieszając.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz