wtorek, 24 czerwca 2014

Na słodko: kruche ciasteczka Hello Kitty

Ci, którzy mnie znają, wiedzą, że mam słabość do zakupów... W H&M jest właśnie wyprzedaż i stojąc już przy kasie z dziecięcymi ubrankami, zauważyłam foremki do ciastek w kształcie Hello Kitty. Za 2 złote. Aż żal nie kupić. Kupiłam i dziś już wycinałyśmy ze Starszą takowe ciasteczka. Radości przy tym sporo, zwłaszcza z dekorowania. Wyszły bardzo smaczne, kruchutkie i delikatne. Tym razem piekłam na Tortowej z Biedronki. Moja ulubiona Delma się mi skończyła. Przepis znalazłam na stronie Moje Wypieki i zmodyfikowałam go nieco, jak zwykle.
 
Starsza i najmłodszu Chrześniak zajadali z apetytem!
 
Składniki:
     250 g mąki pszennej
     200g schłodzonej margaryny bezmlecznej, pokrojonej w kostkę
     100g cukru pudru, przesianego przez sitko
     szczypta soli
     2 żółtka
     mąka do podsypania przy wałkowaniu ciasta
Przygotowanie:
Zrobić stożek z mąki i dodać w zagłębienie pozostałe składniki. Delikatnie rozrobić palcami a następnie zagniatać tak długo aż powstanie dość gładka kula. Schłodzić ją w lodówce 1-2 godziny albo w zamrażalniku przez minimum pół godziny.
Następnie ciasto wyjąć na stolnicę wysypaną mąką i rozwałkować na grubość ok. 2 mm. Dodatek mąki jest konieczny - ciasto bez niego bardzo się klei a ciasteczek nie można przenieść na blaszkę. Próbowałam, jak to mam w zwyczaju, rozwałkować je między dwiema warstwami papieru do pieczenia, ale było zbyt kleiste.
Z rozwałkowanego ciasta wykrawać ciasteczka i układać je na blaszce.
Piec w temp. 180 st. C przez ok. 10-12 minut. Dekorować wg uznania i ozdabiać również. Można przełożyć dżemem lub marmoladką - ja tak lubię najbardziej.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz