wtorek, 18 lutego 2014

Domowy cukier waniliowy

Ilości śladowe mleka, soi, a zwłaszcza orzeszków są wszędzie...

Stąd gdy wspominana już kilka razy ciocia Agnieszka powiedziała o domowym cukrze waniliowym, przypomniało mi się, że przecież kiedyś go robiłam! Wersja opisana poniżej jest kompilacją przepisu Ani Starmach z tym, wg którego robiłam cukier kiedyś.

Potrzebne są:
  • laska wanilii (koszt ok. 7 zł)
  • cukier (do ok. 400g na 1 laskę wanilii, ja zużyłam mniej, bo nie chciałam zużyć całego cukru,który mam w domu - dodam więcej później, nic na tym nie ucierpi)

Wanilię przekrawamy wzdłuż i wydłubujemy ziarenka ze środka. Dodajemy je do cukru. Gdy skończymy tę precyzyjną pracę, uruchamiamy blender i wszystko miksujemy. W ten sposób łączymy wanilię z cukrem, ale też rozdrabniamy cukier.

Na koniec do pojemnika, w którym będziemy przechowywać nasz cukier wrzucamy resztki laski wanilii. Oddadzą swój aromat, pamiętajmy tylko, aby je wyrzucić przed użyciem cukru! Są twarde i na pewno nie byłyby smaczne:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz