niedziela, 23 lutego 2014

Na słodko: bezmleczne i bezjajeczne drożdżówki z kruszonką na śniadanie

Od rana naszła mnie ochota na słodkie drożdżóweczki. Szybciutko zarobiłam ciasto z przepisu http://mamakarmi.blogspot.com/2014/02/na-sodko-drozdzowe-rogaliki.html i dałam mu chwilę (ok. 15 min.), by wyrosło. Zamiast wody użyłam tym razem mleka owsianego.



Następnie rozwałkowałam część ciasta i posmarowałam powidłami (jak ktoś może - to dobrze smakuje posypane dodatkowo cynamonem). Zwinęłam w rulon i pokroiłam go później na 2-3 cm kawałki. Każdy kawałek spłaszczyłam i zrobiłam w nim mały dołek grzbietem dłoni.

Z reszty ciasta uformowałam (przy pomocy Starszej) kulki, na wierzch układając po kawałku jabłka. Następnie wszystko posypałam kruszonką i pozwoliłam ciastu raz jeszcze chwilkę podrosnąć (tak długo jak rozgrzewa się piekarnik do temp. 180 st. C).

Przepis na kruszonkę był jednym z pierwszych, jakie poznałam w życiu. Po prostu 3-2-1. 3 części mąki, 2 części tłuszczu i 1 cukru. Tak samo robi się najprostsze ciasto kruche. Na kruszonkę zagniatamy wszystkie składniki szybko dłonią i gotowe.

Drożdżówki w zależności od wielkości pieką się ok. 15 min. w 180st. C.

 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz