czwartek, 27 lutego 2014

Na słodko: bezmleczna i bezjajeczna tarta Tatin

Kolejny przepis od Anny Starmach. Smak tej tarty polubiłam we Francji, ale nie miałam odwagi sama jej sporządzić aż do teraz. No i nie miałam małej formy do tarty, co skutecznie mnie powstrzymywało. Ale w końcu mam i formę i odwagę, a zatem do dzieła - bezmleczna i bezjajeczna tarta Tatin na naszym stole!




Składniki:

Przygotowanie:
  • Rozgrzej piekarnik z termoobiegiem do 200 st. C.
  • Jabłka pokrój w ćwiartki, obierz i pozbądź się gniazd nasiennych.
  • Rozgrzej patelnię i wsyp cukier, a gdy ten zacznie się karmelizować dodaj margarynę i po chwili jabłka. Całość mieszaj ok 3-4 min. aż owoce pokryją się karmelem.
  • Jablka przełóż do małej formy na tartę (ok. 20 cm średnicy) i przykryj je ciastem. Brzegi ciasta wgnieć do foremki tak, aby dotknęło spodu. Natnij ciasto w kilku miejscach i wstaw do piekarnika na 18-20 minut.
  • Po wyciągnięciu z piekarnika na tarcie połóż płaski talerz a następnie przewróć całość tak, aby tarta znalazła się na nim.
  • Najlepiej smakuje gorąca.
 
powyżej jabłka w trakcie karmelizacji



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz