czwartek, 20 lutego 2014

Na obiad: krupnik

Bez wątpienia zdrowa i pożywna zupa. Właśnie to głównie skłania mnie, by ją jeść (nie ukrywam, że gdybym miała wybór wybrałabym inną zupę). Jednak zwłaszcza w okresie karmienia piersią jest nieoceniona, bo dostarcza wielu cennych składników, które nie powinny szkodzić niemowlęciu.


Z czego ją przygotować?
Ja użyłam akurat resztę rosołu. Włoszczyznę z rosołu pokroiłam na kawałki i odłożyłam na bok. Nogę z kurczaka obrałam i pokroiłam mięsko. Rosół zagotowałam i wrzuciłam do niego ok. 1/3 szklanki opłukanej wcześniej kaszy jęczmiennej. Dodałam nieco wody i soli. Następnie obrałam marchewkę i pokroiłam ją w półkrążki. Wrzuciłam do gotującej się zupy, dodałam listek laurowy i ziele angielskie i wszystko gotowałam ok. 15-20 min. Na 5 min. przed końcem gotowania dorzuciłam jeszcze jeden pokrojony na kawałki ziemniak ana koniec dodałam pokrojone mięsko i warzywa z rosołu.No i zupa gotowa!

A zatem, dla porządku, raz jeszcze składniki:
  • rosół bądź wywar z żeberek (ta druga opcja na pewno jest bardziej klasyczna)
  • włoszczyzna (marchew, seler, pietruszka)
  • ziemniak
  • ziele angielskie
  • listek laurowy
  • sól
  • pieprz
  • kasza jęczmienna
Na zdrowie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz