środa, 26 lutego 2014

Na słodko: pączki bez jajek i bez mleka krowiego

Nadchodzi Tłusty Czwartek, więc muszą być pączki! Poniżej przepis zaczerpnięty z http://pinkcake.blox.pl/html po moich drobnych modyfikacjach.
 

  • 300 g mąki (dodałam trochę więcej do podsypania, bo ciasto wydawało mi się za luźne - może zależy to od mąki)
  • 50 g margaryny bezmlecznej
  • 2 łyżki oleju lub oliwy
  • 1 łyżka domowego cukru waniliowego
  • 1 łyżka cukru pudru,
  • 7 g suszonych drożdży
  • szczypta soli
  • szklanka mleka roślinnego (użyłam ryżowego ale myślę, że woda też byłaby ok)
  • 1 łyżeczka spirytusu (użyłam octu)
  • na nadzienie w oryginale tarte płatki róż lub konfitura różana (autorka jest miłośniczką kwiatów jadalnych) - u mnie powidła i konfitura malinowa.

Zmieszać wszystkie sypkie składniki, dolać letnie mleko. Wyrabiać dodając olej i rozpuszczoną wystudzoną margarynę. Zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia (podwojenia objętości).

Lekko wyrobić, urywać po kawałku. Nakładać nadzienie i zawijać ciasto w kulkę. Kulki zostawić do wyrośnięcia (podwójnego) pod ściereczką. Smażyć na rozgrzanym oleju na małym ogniu. Trzeba uważać, żeby temperatura nie była za wysoka, bo wtedy błyskawicznie brązowieją i w środku będą surowe. Nie może tez być zbyt niska, bo będą nasiąkać tłuszczem.

Pączki wyszły pyszne, choć jakoś wolno rosły. Następnym razem zrobię je na naturalnych drożdżach w kostce.

inne przepisy na pączki znajdziecie np. na:
 



 






Pysznego tłustego czwartku!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz