niedziela, 16 lutego 2014

Obiad: ryż z kurczakiem i warzywami

Kolejny prosty obiad.

Prosty, bo przynajmniej na początku zbytnio szaleć nie możemy. Zbyt dużo składników mogłoby oznaczać więkze ryzyko trafienia na coś, co nie służy Maleństwu. Starsza na przykład reagowała źle na bazylię, choć wiem że wiele Mam stosuje ją z powodzeniem.

A zatem składniki na kolejny prosty obiad są następujące:
  • ryż,
  • pierś z kurczaka (miałam akurat polędwiczki),
  • warzywa z mrożonki (miałam groszek z mini marchewką, brokuły, kalafior, marchewkę w platerkach),
  • olej,
  • sól i pieprz (można użyć też Vegety Natur - mieszanka przypraw w 100% naturalna i bardzo smaczna. Jej istnienie ucieszy zwłaszcza miłośników kostek bulionowych, których przy alergikach lepiej unikać).
Pierś kroimy na kawałeczki, solimy i pieprzymy. Rozgrzewamy na patelni olej, wrzucamy mięsko i podsmażamy mieszając. Można podsmażyć mocniej, jednak ja z obawy jak Młodsza to zniesie, podsmażyłam je na blado, dodając jeszcze odrobinę wody pod koniec, by je poddusić (takie jest lżej strawne i łatwiej tolerowane przez Maluchy). Osobno gotujemy ryż i warzywa. Gdy wszystko jest gotowe, mieszamy i podajemy. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz