wtorek, 20 maja 2014

Na obiad: Warkocze z piersi kurczaka

Ładnie wglądają na talerzu. Smakują jak pierś z kurczaka, bo i z niej są zrobione, ale moim zdaniem to propozycja warta rozważenia. Robi się je błyskawicznie, a zwracają uwagę.



Składniki:
  • 1 duża pierś z kurczaka na 2 osoby,
  • przyprawy (u mnie Delikat natur do grilla)
  • oliwa
  • wykałaczki do spięcia warkoczy
Przygotowanie:

  • Pierś z kurczaka myjemy, oczyszczamy z błonek i kroimy w poprzek, tak aby powstały dwa szerokie, ale płaskie plastry.
  • Każdy plaster nacinamy wzdłuż dwukrotnie, aby stworzyć "ramiona" warkoczy. Koniec piersi (górę warkocza) zostawiamy nienaciętą.
  • Splatamy warkocz i spinamy końce wykałaczką, aby nie rozpadły się w trakcie smażenia.,
  • Obsypujemy warkocz ulubioną przyprawą i skrapiamy olejem.
  • Zostawiamy mięso w lodówce na 30 minut lub dłużej, aby przeszło aromatem przypraw (jeśli nie mamy czasu, to trudno, ale fajnie jest mięso nieco zmarynować).
  • Smażyłam na rozgrzanym tłuszczu przez 2 minuty z każdej strony, po czym przykryłam mięsko przykrywką i pozwoliłam mu dochodzić na wolnym ogniu jeszcze przez 10 minut, przekładając je w międzyczasie na drugą stronę (dla mam karmiących duszenie jest bezpieczniejsze, a i mamy pewność, że mięso nie będzie surowe).
  • Podajemy z ulubionymi dodatkami.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz