wtorek, 27 maja 2014

Na słodko: Puszyste bułeczki z jabłkiem

Kolejny raz w użyciu moje ciasto drożdżowe. Córka była zachycona, wyjadając bułeczki podczas pikniku w lesie, zapytała: Mamusiu, a upieczesz mi jeszcze te przepyszne bułeczki? Takie słowa cieszą niezwykle)
 
Bułeczki robiłam wg przepisu, o którym piszę tutaj. Dodałam tylko nieco więcej mąki - ok. 2,5 szklanki. Była to mąka tortowa. Czasem zamiast wody dodaję do tego ciasta mleko owsiane, choć na wodzie wydaje mi się, że ciasto jest delikatniejsze. Mleko owsiane jakby lekko je zaciąga. Wyrabiała mi je maszyna, ręcznie by uzyskać taki efekt pewnie trzeba by wyrabiać choć 5 minut.
 
Dodatkowo potrzebne będą:
  • 2 jabłka
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki cukru
  • woda
 
Na masę jabłkową jabłka należy obrać i pokroić w kawałki. Dusić pod przykryciem przez ok. 5-7 minut z dodatkiem wody (ok. 3-4 łyżki) i cukru, sprawdzając w międzyczasie konsystencję. Dobrze, by jabłka całkiem się nie rozgotowały. Podobny zabieg można wykonać w kuchence mikrofalowej, umieszczając te same składniki i gotując je ok. 3 minut. Gdy jabłka będą gotowe, dodać mąkię ziemniaczaną i bardzo szybko zamieszać, by nie powstały grudki. Jeśli powstaną, nie martwcie się, w bułeczkach będą niewyczuwalne.
 
Jak zrobić kruszonkę pisałam natomiast tutaj. To całkiem słuszna porcja kruszonki, po zarobieniu trzymam ją do 3-4 dni w lodówce i wykorzystuję do innych wypieków.
 
Ciastu pozwoliłam bardzo długo wyrastać (na pewno godzinę w ciepłej temperaturze - za oknem +30 st. C), potem uformowałam bułeczki - odrywałam kawałek ciasta i nakładałam na niego masę jabłkową, po czym zawijałam dwa boki na środek. Na koniec posypałam kruszonką. Część bułeczek zostawiłam niezawiniętych. Znów pozostawiłam je do wyrośnięcia pod lnianą ściereczką na dobrą godzinę (poszłyśmy w międzyczasie na spacer). Dopiero później piekłam przez ok. 15 min. w temp. 180 st. C.
 
W efekcie powstały pyszne i puszyste driżdżoweczki! Porcja na 2 blachy, ok. 24 sztuki. Znikaja ekspresowo.
 
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz