wtorek, 11 marca 2014

Na obiad: zupa z czerwonej soczewicy

Bardzo smaczna zupa-krem! I szybka, i bezmięsna. Bezmleczna i bezjajeczna oczywiście też.



Moja zupa powstała z:
  • czerwonej soczewicy (ok. pół szklanki)
  • papryki mielonej,
  • jednego ziemniaka,
  • natki pietruszki,
  • ćwiartki cebuli,
  • połowy marchewki,
  • oleju,
  • soli i pieprzu.

Soczewicę wypłukałam w wodzie i wrzuciłam do garnka. Dolałam 2-3 szklanki wody. Zaczęłam gotować.

W międzyczasie obrałam cebulę, marchew i ziemniaka. Cebulę pokroiłam w piórka, marchewkę starłam na grubych oczkach. Na patelni rozgrzałam olej, dodałam odrobinę papryki. Następnie wrzuciłam cebulkę i marchewkę, smażyłam całość ok. 2 minuty.

Podsmażone warzywa dodałam do gotującej się soczewicy. Pokroiłam ziemniaka na kawałki i wrzuciłam do całości. Jeśli zupa jest za gęsta należy dodać wody. Całość gotować ok.15-20 minut.

Następnie zupę zmiksować, doprawić solą i pieprzem, posypać posiekaną natką pietruszki.

Zupa rozgrzewa i jest ciekawa w smaku. Zjadłam niestety odrobinę, bo obawiałam się kolek... Soczewica jest jednym z mniej wzdymających warzyw strączkowych, ale wolałam być ostrożna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz