poniedziałek, 17 marca 2014

Na słodko: bezmleczne ciastka przez maszynkę

Zna je prawie każdy. Najlepsze robi moja Ciocia, która zawsze ma w puszce odłożony zapas. U niej smakują wyjątkowo:)

Akurat ja mam urządzenie z Lidla do wyciskania ciasteczek. Starsza bardzo lubi te ciasteczka. W przepisie bazowym jest jednak jajko, dlatego nie robiłam ich ostatnio. Wczoraj jednak uznałam, że spróbuję zastąpić jajko mlekiem owsianym, i się udało! Chodzi o to, by ciasto było na tyle kleiste, by przyklejało się do blaszki, ale jednocześnie urywało się przy wyciskaniu od maszynki.



 Składniki
  • 300 g mąki
  • 200 g margaryny
  • 100 g cukru
  • łyżeczka domowego cukru waniliowego
  • 3 łyżki mleka owsianego

Ciasto zagnieść, uformować rulon, umieścić w maszynce i wyciskać ciasteczka. Piec na złoto w temp. ok.180 st. C. - ok.15 min. Powyższa porcja na 2 blachy.

Jeśli ktoś może, to polecam dodanie maku, sezamu, kakao, kokosu. W ten sposób można bardzo urozmaicić te ciasteczka!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz