wtorek, 25 marca 2014

Na słodko: płatki ryżowe z jabłkami

Na początku przeproszę za brak urozmaicenia ostatnio... Pomysłów mam dużo, ale moja dieta bardzo się ograniczyła przy Młodszej. Z owoców tylko banany, z warzyw kilka sprawdzonych, mięso z eliminacją kurczaka... Pewnie na wyrost, ale nie wiem jeszcze do końca co jej szkodzi. Ostatnio był to np. probiotyk, który brałam. Podobno nie zawiera mleka, ale ewidentnie spowodował u nas problem: ulewanie, krztuszenie się...

Dziś prowokuję jabłko. Gotowane, bo podobno jest termolabilne, więc szansa na powodzenie większa. Prowokowałam już je wcześniej, ale tego dnia jadłam też kurczaka, no i nie wiem co szkodziło.

Dziś więc płatki ryżowe z jabłkami.



Składniki:
  • szklanka płatków ryżowych
  • szklanka wody lub mleka roślinnego (u mnie ryżowe waniliowe z Rossmanna)
  • szczypta soli
  • cukier do smaku
  • jabłko

Zagotować mleko/wodę. Dodać sól, wsypać płatki. Gotować ok. 3-4 minuty.
W osobnym garnku uprażyć jabłko - pokroić je na cząstki i dodać trochę wody i cukru. Dusić pod przykryciem do miękkości. Podobnie można przygotować jabłko w kuchence mikrofalowej. Podawać z cukrem i, jeśli można, to z cynamonem.

I tu jeszcze słowo o mlekach z Rossmana. Są dużo tańsze niż w innych sklepach. Próbowałam owsianego (w promocji za 5,89 zł) i ryżowego waniliowego. Wolę to pierwsze. Ma trochę bardziej intensywny smak niż inne, które piłam, ale cenowo wygrywa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz