poniedziałek, 3 marca 2014

Na słodko: bezmleczny strudel z jabłkami

Pomimo moich starań Młodszą coś uczula... Nie mam pojęcia co, może jakieś owoce pestkowe albo kupiony w sklepie chleb...

Ograniczam więc dalej dietę, aż znajdziemy winowajcę...

Mam nadzieję, że drożdże, jabłka i gluten będą ok, a że słodkiego trudno mi sobie odmówić, dlatego dziś piekę najprostszy strudel z jabłkami.



Składniki:
  • 25 g drożdzy
  • 250 ml wody
  • 2 lyzki stolowe oleju slonecznikowego
  • 5 lyzeczek cukru
  • 2 niepelne szklanki maki
  • 4-5 jabłek
  • ewentualnie cynamon i rodzynki

W cieplej wodzie rozpuscic drozdze, cukier i mąkę, zmieszac, wyrobic dokladnie ciasto, pozostawic do wyrosniecia (na 1 godzinę).


Jabłka umyć, obrać, zetrzeć na tarce na grubych oczkach.

Przełożyć do garnka. Dodać cukier i cynamon.
 

Dusić parę minut do rozpieczenia się owoców.
Pod koniec duszenia dodać rodzynki.
Nadzienie wystudzić.

Wyrośnięte ciasto rozwałkować na grubość ok 1cm lub jeżeli pieczemy dwie mniejsze rolady, ciasto podzielić na 2 części, po czym po kolei każdy kawałek rozwałkować.


Nadzienie jabłkowe równo rozłożyć na rozwałkowanym cieście. Ciasto zwinąć.
Ciasto przełożyć do jednej lub dwóch foremek.
Odstawić strudle w ciepłe miejsce na ok. 30 minut.
Piec w piekarniku rozgrzanym do 190C przez ok. 40 minut.
 
Po upieczeniu wystudzić na kratce.

Następnym razem będę piekła strudel w papierze do pieczenia. I lepszy byłby niższy typ mąki. Użyłam 650 i był taki bułkowy, 450 byłaby lepsza i delikatniejsza. Z uwagi na świeżą wysypkę Młodszej bałam się dodać masło klarowane, ale myślę, że dobrze smakowaloby gdyby posmarować ciasto przed nałożeniem jabłek roztopionym sklarowanym masłem.

 



 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz