sobota, 1 marca 2014

Na słodko: Babka śliwkowa - bez jajek i bez mleka

Całkiem niezła babka - bez mleka i jajek! Podobna nieco do ciast bananowych, ale bez bananów. Wilgotna i o mięsistej konsystencji. Smakuje mojemu Mężowi, a to niezła rekomendacja.



Składniki:
  • 1 szkl. cukru
  • 1 szkl. wody
  • ½ kostki margaryny bez mleka
  • 2 szkl. mąki
  • 1 łyżeczka sody
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 4 łyżki powideł śliwkowych (użyłam 1 łyżkę powideł i 3 dżemu porzeczkowego)

1. Wodę zagotować z cukrem, odstawić, rozpuścić w niej margarynę, przestudzić.
2. Dodać mąkę, sodę, proszek, powidła.
3. Wszystko zmiksować.
4. Formę „z duszkiem” lub korytko do babki wysmarować margaryną i przesypać bułką tartą (używam form silikonowych - nie ma tu takiej konieczności).
5. Piec ok. 1h w temp. 175”C (piekłam z termoobiegiem 40 min).

Do babki dodałam pokrojone w kosteczkę gruszki. Myślę, że fajnie smakowałaby z dodatkiem cynamonu, ale na razie jestem ostrożna z przyprawami.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz